Достар, тұтынушылардың заңды мүдделерін қандай орган қорғай алатынын талқылап көрейік. Бұл жерде бізге «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» заңның 42-3-бабы көмектеседі, өйткені ол осы мәселені реттейді.
Оған сәйкес тұтынушылардың мүдделерін қорғау кезінде келесі көрсетілгендер олардың заңды өкілдері бола алады:
- тұтынушылардың қоғамдық бірлестіктері, қауымдастықтар (одақтар);
- «Адвокаттық қызмет және заң көмегі туралы» Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес заң консультанттары палатасының мүшелері болып табылатын заң консультанттары;
- адвокаттар;
- Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес өзге де тұлғалар.
Олардың міндеттері:
- тұтынушылардың бұзылған құқықтары мен заңды мүдделерін қалпына келтіру, тауардың (жұмыстың, қызметтің) кемшіліктері салдарынан келтірілген залалды (зиянды) өтеу үшін қажетті шараларды қолдана отырып, өз міндеттерін тиісінше орындау;
- тұтынушыға қаржылық шығындардың сипаты мен мөлшерін қоса алғанда, көрсетілетін өкілдік қызметтердің ықтимал нәтижелері мен салдарын түсіндіру;
- мүдделер қақтығысын болдырмау бойынша шаралар қолдану;
- келесі жағдайларда:
1) тұтынушы және өкіл, оның жақын туыстары мүдделерінің қақтығысы бар болған, сондай-ақ мүдделер қақтығысын құрайтын басқа да мән-жайлар болған жағдайда;
2) Қазақстан Республикасының азаматтық процестік заңнамасында көзделген негіздер бар болған жағдайда, өкілдік қызметтер көрсетуден бас тарту.
⠀
Тұтынушылардың заңды мүдделерін білдіру көрсетілетін өкілдік қызметтерді қайтару мерзімдері, сомасы және шарттары, сондай-ақ тұтынушы атынан өкіл жасайтын әрекеттер тізбесі міндетті түрде көрсетіле отырып, жазбаша нысанда ресімделеді («Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» заңның 42-3-бабының 3-тармағы).
Тұтынушылардың қоғамдық бірлестіктері, қауымдастықтар (одақтар) тұтынушылар мүддесінде сотта қарау үшін жіберетін талап арыздарға мемлекеттік баж САЛЫНБАЙДЫ.
